برو به پیشخوان > نمایش > فهرست ها و یک فهرست برای وبلاگ ایجاد نمایید

پنج جادویی قهوه

پنج جادویی قهوه

عدد جادویی نوشیدن قهوه!

طی چند سال گذشته ، یک سری مطالعات نشان داده است که نوشیدن قهوه – در واقع ، نوشیدن زیاد قهوه – دارای مزایای قابل توجهی برای سلامتی انسان است.
سوال اصلی این است که آیا واقعا قهوه زیاد برای سلامتی انسان مفید است؟ محققان در سراسر جهان مطالعات زیادی بر روی میزان مصرف قهوه بر اساس تعداد فنجان قهوه در روز انجام دادند و به عدد پنج فنجان در روز رسیدند و آن را عدد جادویی قهوه نامیدند.در این مقاله توضیح خواهیم داد که چرا وقتی از قهوه صحبت می‌شود؛ پنج یک عدد جادویی است.

مطالعات گوناگون در زمینه فواید نوشیدن قهوه انجام شده است؛ که به چند مورد از آن اشاره می‌کنیم.

در مطالعه‌ای که محققان با حمایت مالی انجمن قلب آمریکا و دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو انجام دادند؛ دریافتند که خطر نارسایی قلبی یا سکته مغزی برای هر فنجان قهوه اضافی در روز 8 درصد کاهش می‌یابد.
بریتانیایی‌ها دریافتند؛ کسانی که به طور مداوم هر روز قهوه می‌نوشند؛ احتمال مرگ آن‌ها نسبت به افراد دیگر بین 10 تا 15 درصد کمتر است.
در یک مطالعه دیگر توسط دانشگاه استنفورد که طی چند سال بر روی 100 نفر انجام شد، نشان داد که مصرف‌کنندگان قهوه امید به زندگی بیشتری دارند و همچنین افزایش مصرف کافئین ممکن است “مکانیسم مرتبط با پیری انسان” را تا حدودی خنثی کند.

مطالعه‌ای در اسپانیا نیز نشان داد که نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز 64٪ خطر مرگ را کاهش می‌دهد.
با توجه به این تحقیقات،می‌توان دریافت که نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز می تواند فواید قابل توجهی برای سلامتی انسان داشته باشد. شاید این سوال برای شما هم به وجود آید؛ که اگر 4 فنجان تا این حد برای سلامت انسان مفید است 5 فنجان یا حتی 10 فنجان قهوه چطور است؟
طبق مطالعه جدیدی که در استرالیای جنوبی انجام گرفت؛ عدد 5 در قهوه یک منطقه هشدار و خطر است و با عبور از آن قهوه منجر به بیماری‌های قلبی-عروقی خواهد شد. به طوری که برای حفظ سلامت قلب و فشار خون، مردم باید میزان مصرف قهوه‌های خود را به کمتر از شش فنجان در روز محدود کنند.طبق تحقیقات، شش نقطه‌ای است که کافئین قهوه شروع به تأثیر منفی بر روی سلامت انسان خواهد گذاشت و خطر بیمار‌های قلبی را 22 درصد افزایش خواهد داد.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =