برو به پیشخوان > نمایش > فهرست ها و یک فهرست برای وبلاگ ایجاد نمایید

قهوه و مضرات آن

قهوه و مضرات آن
 قهوه و مضرات آن

آنچه که بسیاری از ما به آن آگاه نیستیم، این است که قهوه مقادیر فراوانی آنتی‌اکسیدان دارد. در زمان قدیم گفته می‌شد که قهوه قدرت افسانه‌ای دارد. بنابر این، این نوشیدنی از همان زمان مورد توجه بوده و‌ ‌مصارف سنتی بسیار داشته است. در طب چینی نیز از آن برای درمان‌ ‌آسم و سردرد استفاده می‌کردند و عقیده بر آن بوده که این نوشیدنی با خاصیت‌ ‌مسهلی که دارد، موجب بهبود یبوست می‌شود‌. گفته می‌شود مقدار آنتی‌اکسیدان موجود در قهوه ۴ برابر چای است.

مطالعات نشان می‌دهد که قهوه، آنتی‌اکسیدان بیشتری نسبت به چای سبز، سیاه و حتی کاکائو دارد، اما حال باید پرسید که چه آنتی‌اکسیدان‌هایی در قهوه موجود است؟ آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه «پلی فنل» نامیده می‌شوند. قهوه حاوی سطح بالایی کلروژنیک اسید‌ها و کافئیک اسید است که آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شوند. نکته جالب این است که در بعضی افراد، قهوه تنها منبع دریافت آنتی‌اکسیدان است که این آنتی‌اکسیدان‌ها سودمندی‌های ویژه‌ای به همراه دارند.

قهوه هم فوایدی دارد به گفته شب بیدار، مطالعاتی که روی بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ انجام شده، نشان می‌دهد کوئینین‌های موجود در قهوه، پاسخ بدن به انسولین را افزایش می‌دهد و منیزیم موجود در قهوه نیز به متابولیسم نرمال گلوکز کمک می‌کند.

تری گونلین، آنتی‌اکسیدان دیگر موجود در قهوه است که نه‌تنها به بوی خوش و طعم دلچسب قهوه نسبت داده می‌شود، بلکه ویژگی ضدباکتریایی دارد و از فساد دندان جلوگیری می‌کند. مصرف قهوه موجب افزایش موقت در سوخت و ساز شده به حدی که تا اندازه‌ای چربی‌های بدن نیز شکسته می‌شوند. از آنجا که مصرف قهوه، میزان مصرف کالری را در بدن افزایش می‌دهد برای کاهش وزن کمک‌کننده است. نشان داده شده که قهوه بیماری آسم را تسکین می‌دهد. نوشیدن منظم‌ ‌قهوه به میزان ۴ ـ ۳ فنجان در روز تعداد حمله‌ها آسم را کم می‌کند و موجب‌ ‌بهبود فعالیت ریه‌ها می‌شود.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *